fbpx

הרפורמה החדשה של ביטוחי חיים אינה אוטומטית: מסתבר שעליכם לדרוש אותה

בתחילת שנת 2019 יצר הממונה על שוק ההון מהפכה המוזילה את ביטוחי הבריאות ביותר
מ-30%. אך מסתבר שהרפורמה אינה אוטומטית, אלא על מבוטחים לדרוש אותה מחברות הביטוח, כדי ליהנות מחיסכון כספי שיכול להגיע גם ל-50% בעלויות הפרמיה המצטברת. 


רבים שמעו על הרפורמה החדשה בביטוחי החיים אשר הוזילה באופן משמעותי את ביטוחי החיים. למעשה, חברות הביטוח התבססו על נתוני התמותה משנת 2005, אלא שמאז התארכה תוחלת החיים וחלה ירידה בשיעור התמותה. ייתכן כי הירידה חלה בעקבות הרפואה המתקדמת שמאריכה לנו את תחולת החיים. מגמה זו אילצה את הרשות שוק ההון לדרוש מחברות הביטוח לעדכן את תעריפי ביטוח החיים על פי נתוני התמותה החדשים, ומכאן יוצא שאנו המבוטחים משלמים פחות בביטוחי החיים השונים.


ההוזלה אינה אוטומטית, לכו לדרוש אותה!


ההוזלה אכן מאפשרת לנו לשלם פחות במספר פוליסות ביטוח חיים כמו ביטוח חיים למשכנתא, ביטוחי חיים שונים וביטוחי מנהלים הכוללים מרכיב חיסכון. חברות הביטוח אומנם מוזילות את הביטוחים, אך חשוב לדעת שההוזלה קיימת רק ללקוחות חדשים. אם מבוטחים קיימים מעוניינים לזכות גם הם בתעריפים המוזלים, הם יאלצו לפנות לחברה ולבקש לעדכן את הפוליסה, מכיוון שההוזלה לא נעשית באופן אוטומטי.
לדברי מוטי אוחיון, הבעלים של שרמן סוכנות לביטוח: “הוזלת תעריפי ביטוחי החיים בעקבות הרפורמה, אפשרה לנו בשנה האחרונה להוזיל ללקוחות המשרד את ביטוחי החיים ביותר מ-30%, ולכן אם רכשתם ביטוח טרם כניסת הרפורמה לתוקף, כלומר לפני פברואר 2019, אני ממליץ לבחון מחדש את המסלולים ולחסוך מאות ואפילו אלפי שקלים במצטבר”. כך הוא מספר.
כך למשל, לקוח סוכנות ‘שרמן סוכנות לביטוח” המתגורר במרכז הארץ בגיל 54, שילם 202 שקלים לחודש פרמיה שנתית בעבור ביטוח חיים, ועד גיל 75 הפרמיה המצטברת שלו הייתה אמורה להיות 284,604 שקלים. הלקוח פנה לסוכנות בעקבות הרפורמה, לאחר בדיקה מחודשת הצליחה הסוכנות להוזיל את הסכום למחיר של 85 שקלים חודשי והפרמיה מצטברת ירדה ל- 128,064 שקלים. אנחנו מדברים על חיסכון של 156,540 שקלים! זהו הסכום שהלקוח יחסוך ב- 21 שנים, כלומר מגיל 54 ועד 75. 


הוזלה שמגדילה גם את רכיב החיסכון


מסתבר שההוזלה משמעותית גם בכל הנוגע לביטוחי מנהלים. רק נזכיר כי ביטוח מנהלים הוא מוצר חיסכון הכולל רכיב חיסכון לגיל פרישה וגם רכיב ביטוחי המעניק במקרה של מוות פיצוי למוטבים. בשל השינויים ברפורמה, המבוטחים יכולים לפנות לחברת הביטוח ולדרוש להוזיל את הפרמיה החודשית של מרכיב הביטוח, וכך רכיב החיסכון יגדל באופן טבעי על חשבון הרכיב הביטוחי. דבר נוסף, מבוטחים שרכשו ביטוח מנהלים יוכלו בכל שלב לדרוש מחברות הביטוח להקטין עד לאפס את רכיב ביטוח החיים בפוליסת ביטוחי המנהלים הקיימת ולרכוש ביטוח חיים נפרד מכל סוכנות שירצו. 


רכשת ביטוח חיים טרם הרפורמה? ההוזלה אינה אוטומטית! בוא לדרוש אותה. לייעוץ עם סוכן ביטוח וקבלת הצעה אטרקטיבית, השאר פרטים >>>

ביטוחי בריאות, חיים, תאונות, מחלות וסיעודי

מעוניין בדוח קופות וביטוחים
השאר את כתובת המייל לקבלת הדוח
דילוג לתוכן