fbpx

לנייד את הפנסיה וקופות הגמל? הסיבות האמיתיות שיחסכו לכם כסף

בואו נדבר על זה… מרבית האנשים לא אוהבים שינויים וודאי לא שינויים המצריכים ניירת וחתימות, אך מסתבר שניוד כספי הפנסיה וקופות הגמל אינו מסובך ומהיר (כמעט כמו בתחום הסלולר) בעזרת יועץ פנסיוני, ובשורה תחתונה יכול לחסוך לכם הרבה כסף. כמה? בואו נראה.


בזמן האחרון אנו רואים יותר ויותר אנשים שלוקחים את השליטה לידיים ומניידים את כספי הפנסיה שלהם לחברות אחרות, אך עדיין יש כאלה שנשארים שנים על גבי שנים עם אותן תוכניות ומשלמים דמי ניהול גבוהים. חשוב להבין שכמו בכל תחום, רפורמות משתנות לטובת מבוטחים ומאפשרות להם להרוויח יותר, ולכן חכמים מנצלים זאת לטובת חיסכון כספי בדמות דמי ניהול נמוכים יותר, ומאידך לקבל יותר כספים בזמן הפרישה.


כדאי לדעת: השינויים שאירעו בשנים האחרונות


לדברי מוטי אוחיון, הבעלים של ‘שרמן סוכנות לביטוח’: “בשנת 2008 אירעו שני שינויים מהותיים בתחום, כדוגמת תיקון 3 אשר הפך את מוצרי החיסכון הפנסיוני למוצרים קצבתיים. כלומר בעבר אנשים שחסכו כספים בקופות הגמל יכלו למשוך את החיסכון כסכום חד פעמי בגיל הפרישה, אך התיקון שינה את פני התמונה לסכום המתקבל כקצבה”, כך הוא מסכם. עוד דבר בעניין זה, תיקון 3 התייחס גם לפנסיית חובה וקבע כי בחיסכון הפנסיוני יהיה גם כיסויים ביטוחיים למקרה של אובדן כושר עבודה או חלילה מוות.


כל הסיבות לניוד הפנסיה וקופות הגמל


תשואה רבותיי, תשואה…


לעיתים יש קופות שאינן רווחיות בשל בחירת מסלול השקעה לא רווחי. ידוע כי העלות של ניהול התיק היא קבועה למשך חמש שנים, והרווח שלנו או ההפסד השנתי יכולים להשתנות בהתאם למסלול. אם כך, כאשר אנו מניידים את המוצרים הפנסיונים, נוכל לבחור מראש מסלול רווחי שהוכיח את עצמו, וכך ליהנות מתשואה גבוהה יותר. מובן שבאותה ההזדמנות נוכל לשפר את השירות והתפעול של המוצר הפנסיוני. 

 
הוזלה משמעותית של דמי ניהול


התחרות בשוק עושה את שלה ומאפשרת לחוסכים ליהנות מתנאים משופרים, במיוחד בכל ההקשר של דמי ניהול. לדברי אוחיון: “כיום כ- 80% מהציבור אינו יודע כמה דמי ניהול הוא משלם, ולעיתים דמי הניהול גבוהים מאוד מהסכומים המקובלים בשוק, וזאת עקב תוכניות ישנות. זו הסיבה שאני ממליץ למבוטחים לבדוק את דמי הניהול, כך שהם יוכלו ליהנות מסכום כסף גבוהה יותר בזמן הפרישה”. אם כך, בדיקה של דמי הניהול תוכל לאפשר לכם לחסוך הרבה כסף, שיכול להגיע לעשרות ואלפי שקלים במצטבר. זוהי עוד סיבה מוצדקת לנייד את המוצרים הפנסיוניים.


הזדמנות לעשות סדר בביטוח


ניוד המוצרים הפנסיונים מאפשרים לכם לעשות סדר בביטוחים, כי יש ביטוחים ישנים שרכשנו לפני שנים רבות או שהמעסיק רכש עבורנו. אם כך, כאשר אנו בוחנים את הדברים בעיניים מקצועיות, נוכל לבחור את התנאים שמתאימים לנו כרגע, הן מבחינת סוג המוצרים והן מבחינת פיצוי או איחוד הכספים במקום אחד. מובן שבשלב זה אנו בוחרים גם את דמי הניהול ושואפים לקבל תנאים טובים יותר.


רגע לפני שמניידים כדאי לדעת: אין תשלום עמלה בעת הניוד


עוד פרמטר משמעותי בתהליך הוא היעדר תשלום עמלה או מס בעת ניוד קופות הגמל והפנסיה, וזאת על פי הוראת דין. לאחר הגשת המסמכים לצורך ניוד המוצרים, הניוד חייב להיעשות תוך מספר ימים מיום הבקשה, ומרגע הגשת הבקשה הסכום יועבר במלואו לקופה שבחרתם.

לייעוץ מקצועי ובחינת המוצרים הפסיונים, השאר פרטים עכשיו, ואולי גם אתה תקבל יותר כסף בפנסיה!

ביטוחי בריאות, חיים, תאונות, מחלות וסיעודי

מעוניין בדוח קופות וביטוחים
השאר את כתובת המייל לקבלת הדוח
דילוג לתוכן