fbpx

האם כדאי לרכוש ביטוח משכנתא מהבנק? התשובות האמיתיות ממש כאן

ביטוח משכנתא הוא אחד הביטוחים שניתקל בו רגע לפני שנקבל את כספי ההלוואה של המשכנתא. כמו כל אזרח ניתקל בדילמה: האם לבטח דרך הבנק או שמא לבדוק אופציות אחרות? בואו נראה את התשובות האמיתית.


1.לא להיות שבויים של הבנק.


2.לשלם כ- 30-40% פחות בביטוח המשכנתא.


מה זה בכלל ביטוח משכנתא ואיך ביטוח חיים קשור לתמונה?


כדי שנוכל לבדוק את הכדאיות של לקיחת משכנתא מהבנק או מסוכנות ביטוח, נסביר מה אנחנו רוכשים ולשם מה.
ביטוח חיים – הביטוח נועד לתת מענה לבנק במקרה שבו חלילה אחד מהלווים נפטר, כך שהבנק לא יפסיד את כספו, ומצד שני לא יהיה נטל כלכלי על בן הזוג השני. במקרה של חלילה מוות, על חברת הביטוח לשלם ישירות לבנק את ההלוואה שנותרה וההלוואה נמחקת.
ביטוח מבנה – הביטוח נועד לתת כיסוי ביטוחי במקרה של נזק למבנה (לקירות, לצנרת וכו’), מפני שריפה, רעידת אדמה, נזקי טבע, הצפות וכו’. לביטוח מבנה ניתן להוסיף כיסויים נוספים, כמו כיסוי לצד ג’ המגן במקרה של גרימת נזק לשכנים וביטוח תכולה.


האם כדאי לבטח דרך הבנק?


אם נחשוב על זה לעומק וניקח בחשבון את האינטרס של הבנק, נראה שבמקרה ביטוחי (חלילה מוות או שריפה), הבנק ישמח לקבל את כספו מחברת הביטוח כדי ‘להיפטר’ מההלוואה. מצד שני, חברת הביטוח תיאלץ לשלם לבנק את מלוא הסכום, כפי שהתחייבה בתנאי הפוליסה. זו הסיבה שהבנק ישמח שתבצעו ביטוח דרכו. אלא מה, בעבר הבנק היה הגוף המבטח, עד שהגיעה ועדת בכר שהודיעה לבנקים באופן חגיגי שהם לא יוכלו למכור ביטוחים, במטרה לייצר תחרות שתיטיב עם הצרכן.


מה עשה הבנק?


חבר לסוכנות ביטוח, שאגב נציג מטעמה יושב במרחק של כמה צעדים מפקיד המשכנתאות ומוכר לכם ביטוח. מובן שהבנק ישמח מאוד שתבצעו ביטוח דרכו, כדי שיוכל לקבל את כוח המיקוח לידיו. כך למשל באם תהיה תביעה בתחום ‘אפור’, כמו חלילה מוות כתוצאה ממחלה שלא דיווחתם עליה, הבנק יוכל לדחות את התביעה. לעומת זאת, סוכן ביטוח ישלוף ציפורניים וילחם למענכם בכל תביעה.


לשלם פחות בכ- 30-40%


טוב, בסופו של דבר לא כל מקרה ביטוחי נמצא בתחום האפור, ואכן המחיר הוא פקטור משמעותי. ידוע שמחירי הביטוח בסוכנויות זולים יותר מהביטוח בבנק, ואם מסתכלים לטווח הארוך, מדובר בהפרשים של 30-40%. אל לנו לשכוח שכל עוד ההלוואה קיימת, דמי הביטוח ישולמו חודש בחודשו. דבר נוסף, חשוב להסתכל על המחיר הכללי עד תום התקופה ולא רק על התשלום חודשי, מכיוון שהפרמיה משתנה בהתאם לגיל שלכם.


ביטוח נכס מורחב יותר


כידוע, הבנק מוכר פוליסת ביטוח בסיסית למבנה, כלומר ביטוח מפני שריפה, רעידת אדמה ונזקי טבע. אך מה קורה במקרה של פגיעה בצד ג’ או שריפה שכילתה את כל תכולת הדירה? כן, אין כיסוי, מכיוון שהבנק לא מוכר כיסוי לצד ג’ וביטוח תכולה. כאשר אנו רוכשים ביטוח משכנתא דרך סוכן ביטוח, נוכל לרכוש ביטוח שיגן עלינו במקרה של נזק לצד ג’ ולהגן על התכולה מפני גניבה, שריפה ונזקי טבע.
בשורה תחתונה, דרך סוכנות ביטוח נוכל לקבל מחירים זולים יותר מהבנק, ביטוח מורחב יותר שיספק הגנה מקסימלית בעת תביעות וכמובן יחס אישי ואנושי מסוכן ביטוח מקצועי.

 

דווקא עכשיו כדאי לחסוך בביטוח המשכנתא! לקבל הצעת מחיר מסוכן ביטוח, השאר פרטים ממש כאן >>>

ביטוחי בריאות, חיים, תאונות, מחלות וסיעודי

מעוניין בדוח קופות וביטוחים
השאר את כתובת המייל לקבלת הדוח
דילוג לתוכן